Slimme drinkbeker winnaar tweede Blue Pitch

Op 2 juli vond de tweede editie van de Blue Pitch plaats in het Blue Innovation Center, een evenement waarbij duurzame en technische innovaties zich mogen presenteren voor een jury van Blue Engineering, Rabobank en LIOF. De winnaar is de slimme drinkbeker van Erik Janssen geworden. “Nu kunnen we echt een prototype maken en het product op de markt brengen”, vertelt Erik enthousiast.

“De drinkbeker van Erik is een voorbeeld van goede samenwerking”, vertelt Jeroen Rondeel, directeur Blue Engineering en voorzitter van de jury. “Erik heeft zelf een achtergrond in de verpleging en techniek en hij heeft hulp gekregen van BX Seven, een technisch bedrijf dat big data slim kan vertalen naar toepassingen. En het product is goed doordacht. Die combinatie was voor ons als jury doorslaggevend.”

De slimme drinkbeker meet hoeveel iemand heeft gedronken, hij kan het verschil opmerken of er echt wordt gedronken of dat hij wordt leeggegooid en hij stuurt zijn data eenvoudig naar een computer. Erik: “Drinken is een belangrijke parameter voor zieke en oudere mensen. Met onze beker weet de verpleging of ze een infuus moeten aanleggen of dat de patiënt niet te veel en niet te weinig heeft gedronken. Voor veel mensen met bijvoorbeeld nierproblemen of dementie is dat cruciaal. Het winnen van de Blue Pitch opent deuren voor ons. Financieringsdeuren, maar ook netwerkdeuren. De jury heeft ons ook een gesprek beloofd met een grote zorgverzekeraar, bijvoorbeeld. Top!”

Jeroen Rondeel, directeur van Blue Engineering, Erik Janssen, ondernemer, René Bloemers en Ramon Geurts beide van BX Seven, samenwerkingspartner van Erik in ontwikkeling van de slimme drinkbeker